מעורב הופס ליום ששי: הקאבס ינצחו את הווריורס 4-2 / מנחם לס

 

 1. אל תצפו ממני, אף פעם, לומר שלברון שווה למייקל, אלא אם כן…!

LeBron James passes Michael Jordan as No. 1 all-time playoff scorer

(אבל ב-43 יותר משחקים)

 

האם אני היחיד שלא מתרגש מדברים כאלה?

הוא רוצה שאחשיב אותו לשווה למייקל?

עליו לעשות שני דברים:

1. לנצח את הווריורס באליפות ה-NBA העונה.

2. ואז לנצח עוד אליפות אחת לפחות (אם יהיו לו 5 אליפויות לעומת ה-6 של מייקל ג'ורדן, אז אהיה מוכן לשבת ולדבר עם כל אחד שיחפוץ בזה!).

 

(הסל ששבר את שיאו של מייקל ג'ורדן)

2. דריימונד גרין: "WE ARE GONNA ANNIHILATE THEM!"

דקה אחרי שהמשחק הסתיים  TNT ראיינה את דריימונד גרין. הוא אמר: "הנה המסר שלי לקאבס: אנחנו נחסל אתכם. נשמיד אתכם. נעלים אתכם מעולם הכדורסל". הוא התחיל מיד במה שיהיה השבוע החם ביותר לפני גמר ה-NBA. פעם ראשונה בתולדות ה-NBA שאותן שתי קבוצות משחקות אחת נגד השנייה. כל אחת ניצחה אחד.

מי ינצח?

וואו איזה פלייאוף זה יהיה. בראשון הקאבס הפסידה ללא קיירי אירוינג ועם קווין לאב פצוע. בעונה שעברה הווריורס לא היתה בריאה לחלוטין. הערב בעוד שבוע שתי הקבוצות עולות במלוא כוחן, ועם שבוע שלם להכנות.

אני כבר 56 שנה חוזה כאן בסידרות הגמר של ה-NBA, וזאת הסידרה הראשונה אחרי הסדרות שבין הלייקרס והסלטיקס, המגיעה לרמתן מבחינת מתח, ציפייה, השתוקקות, ותוחלת. הקבוצה הטובה ביותר במזרח נגד הטובה ביותר במערב.  השחקנים הטובים בעולם נלחמים ראש בראש. דו קרב באוקיי קוראל. הפעם אין תירוצים. המנצחת היא הקבוצה הטובה ביותר בעולם, והטובה ביותר עד עתה במאה ה-21.

אני הולך עם הקליבלנד קאבס, למרות שהווריורס היא קבוצה טובה יותר.

3. דרון ויליאמס על ההרגשה להיות פעם ראשונה בפיינלס אחרי כל השנים הללו:

*

*

4. לונזו בול לעיר 'אחוות האחים'. בינתיים רק "לאימון"!

לונזו בול עדיין מקווה לשחק בלייקרס, אבל האם ללייקרס כוונות אחרות, והם העבירו מילה או שתיים לבחור הצעיר?

אני לא יודע. דברים כאלה צריכים לשאול את דדי שלנו.

כל מה שאני יודע זה מה שאני קורא. ומה שקראתי (Chris Haynes of ESPN) הוא שלונזו "שוקל WORKOUT" עם פילדלפיה סיקסרס. אנשים לא הוגים, רוקמים, ומתכננים טיסות מחוף אל חוף סתם ככה, לעורר קצת עניין במדיה. מי שמתכנן טיסה מחוף-אל-חוף ואימונים עושה זאת רק אם מתרקם משהו אקטואלי ומוחשי בין סוכנו לבין מנכ"ל הקבוצה אליה הוא טס.

אני לא אומר עכשיו בוודאות, חצי וודאות, או שליש וודאות שהלייקרס לא בוחרים בו בבחירה שנייה. אבל רוב המוק-דראפטים החדשים (כולל זה של כריס פורד) מעמידים את לונזו במקום 4-6. עכשיו השאלה היא מה בדיוק הלייקרס רוצים.

אגיד לכם מה יקרה אם הלייקרס בוחרים שחקן טוב יותר מלונזו: פילדלפיה מסוגלת לבחור בו – ולא באחד הפורוורדים – להיות צמד-חמד לבן סימונס. לונזו יהיה הפוינט גארד ובן סימונס יהיה הפוינט פורוורד. אותו דבר היה עם דניס ג'ונסון ולארי בירד, ואח"כ דני איינג' ולארי בירד.

מה שמעניין הוא שאביו אמר ש"בני ילך להתאמן רק עם הלייקרס" (His father, LaVar, said after the draft lottery the Lakers were the only team his son would work out for, per Ryan Ward of Lakers Nation

הווה אומר? הווה אומר שכל מה שנותר לנו לעשות זה לחכות ולראות כיצד יתפתחו עניינים. דבר אחד בטוח: יהיה זה אחד הדראפטים המעניינים של השנים האחרונות!

5. האם הפעם זה יקרה?

אני חושב שמאז הולדת האתר, ריקי רוביו היה השחקן המועמד לטרייד של מינסוטה. כל עונה – סיבה חדשה. הפעם הסיבה העיקרית היא שהפוינט גארד הפותח יהיה כריס דאן, וטיוס ג'ונס מחכה על הספסל.

מינסוטה בוחרת שביעית, ואם ג'ייסון טאטום וג'אש ג'קסון ייבחרו 1-6, למינסוטה יהיה פוינט גארד טוב בדראפט, אם יירצו להוסיף עוד פוינט ארד. אם גם ג'ונת'ן אייזיק או דניס סמית' (או שניהם; יש לכך סיכוי די גדול), למינסוטה יהיה סופר פוינט-גארד לבחור, אם תרצה (מרקל פולץ – ייבחר ע"י הסלטיקס; לונזו בול, ד'ארון פוקס, מליק מונק הם המדוברים ביותר האחרים).

כנראה שהוולבס תסתפק בכריס דאן וטיוס ג'ונס, ותלך על דניס סמית', שלדעתי עוד לא ייבחר.

ריקי עדיין צעיר. בן 27, אבל בן 27 שלהשתפר יותר הוא לא יוכל. הוא בן 27 "וותיק" שאת זריקתו מרחוק הוא כבר לא ישפר. בשלוש שנים האחרונות הוא קולע 38.4% עם 30.9% מה-3. בימים טרופים אלה אחוזים כאלה כבר לא חותכים את החרדל. בעונה האחרונה היה שיפור קטן בקליעתו אבל זה עדיין לא זה. כמובן שהוא אחד המוסרים הטובים בליגה (8.9 אס'), אבל זוהי יכולת שהולכת ופוחתת בחשיבותה. היום רוב הנקודות נקלעות בסידרת מסירות מהירה  תוך תנועה עד שנמצא האדם הפתוח; חדירה; או "אחד-על-אחד". האסיסט הטוב והישן של העבר הופך לנחלת העבר.

אתרי החובבים מציין את יוסטון רוקטס כמועמדת ראשונה עם הניקס, הנטס, וניו אורלינס בתור.

6. מה קורה עם כריס בוש?

לפי ברי ג'קסון ממיאמי הראלד (Barry Jackson of the Miami Herald,) כריס בוש כבר הודיע לכמה חברים ולבני משפחתו שסוף-סוף הושג הסכם בין ה-NBA, מיאמי היט, וארגון השחקנים (וכמובן כריס בוש עצמו) שמיאמי ישחררו את כריס בוש  מכל קשר, ויזכו מהליגה בהקלה מקסימלית בקשר לסף המשכורת (maximum cap relief) כאילו הוא לא שייך לקבוצה ולקבוצה אין כל אחריות כספית בגינו.

כריס בוש החמיץ את כל עונת 2016-17 בגלל קריש הדם המסוכן ביותר שנתגלה, ורופאי מיאמי היט סירבו לאפשר לו לשחק אפילו כשקיבל "תעודת ניקיון" מבית החולים המצויין של מיאמי, "ג'קסון ממוריאל".

כמה קבוצות כבר נמצאות איתו בקשר, ונכון להיום – לפי הקומרשיאל.אפיל.קום, העתון היומי של ממפיס – הממפיס גריזליס היא הקבוצה הקרובה ביותר  לסגור איתו.

כריס לא חייב ללכת לקבוצה הרצה לתואר מהסוג של הווריורס או הקאבס. שתי טבעות מספיקות לו. מה שהוא רוצה זה לשחק בקבוצה טובה עם שחקנים שהוא מרגיש קרוב אליהם, ובעיר "טובה". לא רק זאת, אלא שמאמן הגריזליס דייויד פיזדייל היה עוזר המאמן במיאמי בשנות האליפות של בוש.

מייק קונלי הוא אחד מחבריו הטובים של בוש, והוא ומרק גאסול אף הם ביחסים מאד קרובים. טוני אלן, וינס קרטר, ג'מייקל גרין, וזאק רנדולף הם כולם שחקנים חופשיים הקיץ, ולממפיס תהיה כנראה בחירת עדיפות שהיא תצטרך לעשות. כי היא לא תוכל לשלם לארבעתם, ום לכריס בוש.

כריס בוש יהיה מסוגל להיות פרטנר מצויין עם מרק גאסול תחת הסל, ואם הוא לא איבד את הקליעה המצויינת שלו ממיד-ריינג', הוא יהיה מסוגל להרחיב ולפתוח את התקפת הגריזליז הרבה יותר טוב מאשר זאק רנדולף יכול היה. בוש יודע בדיוק מה פיזדייל ירצה ממנו כי הוא היה אחראי על התקפת ההיט משך כל השנים הגדולות. ונא לא לשכוח שחקן בשם צ'נדלר פרסונס, בריא ומוכן.

אני לא יודע כמה כדורסל נשאר לבוש. אבל אומר לכם מה: מרק גאסול, כריס בוש, וצ'נדלר פרסונס במיטבם? זה הפרונטליין הטוב בליגה BAR NONE!

7. pistonpowered.com : הולכים על דונובן מיצ'ל!

(זרועות ארוכות ביותר; כף יד עצומה)

אתר החובבים מודיע: "אנחנו בוחרים בגארד דונובן מיצ'ל מלואיוויל בבחירה מס' 12 שלנו!".

אגיד לכם דבר אחד על המיצ'ל הזה, שאני זוכר אותו טוב-טוב מעונת המכללות: יש לו זרועות כאילו היה צ'יטה!

אני מקווה רק שכמה איטיים לא יתנפלו עלי שאני שוב מביע רינוני גזענות. לא ולא. פשוט, לשימפנזה צ'יטה – למי שלמד את "תורת הקופים" כמוני – ישנן זרועות הארוכות ב-20-22% מאורך גופה. אותו מקרה יש לנו כאן: דונובן הוא 1.90 מ' עם מוטת זרועות ברוחב 2.11 מ'. שכחתי כבר איך מחשבים את ההבדל באחוזים בין זרועותיו וגובהו.

הפיסטונס זקוקה לקומבו-גארד לא פחות מאשר מכבי ת"א זקוקה לבועטי פנדלים המסוגלים לכוון, והאשך להוצאת בגדי הים של SI . רג'י ג'קסון? מה שהוא יכול לעשות אנחנו יודעים. ישנו גבול ליכולתו, וגבולו לא מספק את הסחורה. כולם – כולל הדוק – מקשקשים בלי סוף על "פולץ-לונזו-פוקס-מונק". למה לא מדברים על דונובן מיצ'ל ששייך לאותה קבוצת אנשים?

הוא יהיה אחד הפוינט גארדים האתלטיים והחזקים בין כל הרוקי'ס. אגיד לכם זאת בשפה פשוטה:

!Mitchell is a tremendous playmaker

הסיבה היחידה שישנה לו סטטיסטיקה אסיסטית מביישת (2.7 אס' למשחק) היא שריק פיטינו עשה ממנו ה-"GO TO GUY" של לואיוויל. בלואיוויל הוא היה שוטינג גארד ולא פוינט גארד, אבל הוא שיחק פוינט גארד בתיכון, ופוינט גארד זה התפקיד שיועד לו כשנולד.  KCP יהיה השוטינג גארד, ודונובן מיצ'ל יהיה הפוינט גארד המחליף לרג'י ג'קסון, עד שהוא יתפוס את מקומו. איש סמית' ובנו אודריך לא ניכנסים כאן לדיון רציני. לא לרמה שסטן ואן גנדי מדבר עליה (את זה שבינתיים הוא מדבר הרבה יותר ממה שהוא עושה – אני יודע כמוכם).

*.

דונובן קלע בלואיוויל 35.4% מה-3, אחוז שהוא יצטרך לשפר ב-NBA, אבל הטכניקה של זריקתו מצויינת וזה רק עניין של אימון ושימוש.

מה שאני אוהב אצלו זה שהוא הצטיין במשחקים החשובים של לואיוויל נגד דוק, אינדיאנה, וקנטקי. מחפשים השוואה לשחקן NBA? מין אריק בלדסאו, סיג'יי מקולום, ואם יוסיף כמה קילוגרמים יש לו את הרוחב של מרכוס סמארט.

אבל לאף אחד מהם אין את זרועות הצ'יטה של דונובן מיצ'ל!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
153 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
MJ234523
MJ234523
26 במאי 2017 7:14

אם לברון לוקח אליפות השנה מבחינתי זה נחשב כ2 אליפויות.

אך מה שישמח אותי מאוד זה לראות את הפנים של הפאק קייק ואת דריימונד מתחילים להסביר הסברים של לוזרים….

התותח הקטמוני
התותח הקטמוני
26 במאי 2017 7:55
Reply to  MJ234523

אתה יכול להגיד הרבה מאוד דברים על החבורה מן המפרץ אבל בכיינים הם לא. לא זכור לי שקרי התלונן על השיפוט במשחק מספר 6 שבו הוא הוצא ב6 עבירות ועם יחס שרוקי בליגה הזו לא מקבל. אני לא זוכר את גרין מתלונן על זה שהרחיקו ושהליגה הזו זה.. זה.. בניגוד לאיזה אחד שהוא ומאמנו טענו כי הוא "לא מקבל כבוד מהשופטים" כאילו אתה רציני בן אדם? יש יותר לוזרי מזה? אה וגם הקאפ-קייק לא הלך להתבכיין אחרי ההפסד שלו על זה שהיה מגיע לגרין להיות מורחק שזה שזה.. כוכבית לא כוכבית (לדעתי אין דברים כאלה) לפחות אל תייחס ללוחמים תכונות שאין להם.

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 8:13

בוא לא נסלף את האמצ גם קרי וגם הלוחמים ובעיקר קר עם המשפט הוא הMVP של הליגה״ התלוננו על השיפוט, אשתו של קרי שטענה שהכל מכור. כל השחקנים בליגה וכל המאמנים מתלוננים ובוכים (פרט לקוואי שהוא מלאך). אני בכלל לא מדבר על ה״אוהדים״ שעלו על העגלה של הלוחמים שעד היום מאשימים את השיפוט הפרקט העקום והזמרת שלא שרה את ההמנון נכון בהפסד התואר לאחר שהובילו 3-1. זה מובן שלא יאהבו את המהלך של דוראנט,בדיוק כנו שלא אהבנו את המעבר של לברון למיאמי.

התותח הקטמוני
התותח הקטמוני
26 במאי 2017 8:25

לי זכור שכאשר אשתו של קרי התלוננה בטוויטר הוא אמר משהו בסגנון של "אנחנו נטפל ביחסים שלנו בבית" זה הפוך לגמרי ממה מהצורה בה אתה מנסה להציג את זה.
מצחיק שאתה מייחס לשחקנים את מה שאוהדי הופס בישראל אומרים. כאילו אם אני מתלונן באתר אזוטרי על השיפוט איך זה קשור לשחקן כלשהו? ודרך אגב גם קוואי מתלונן על השיפוט ואת זה ראיתי במו עיניי במשחקים.
אתה משווה את התלונות של המלך על כל שריקה מול שחקנים אחרים? הבן אדם מתלונן כאשר שרקו לו על חמש שניות שבהם הוא לא הוציא חוץ – אין שריקה יותר אובייקטיבית מזו. ככל הידוע לי בפיזיקה חמש שניות הן חמש שניות במהירות היחסית של כדור הארץ, ועדיין הבן אדם רץ לשופט – פשוט מגוחך. מחטיא הטבעה ורץ להתלונן לשופט כי לא יכול להיות שהוא יחטיא דבר שכזה. – מזל שאתמול הוא לא התלונן אחרי הדאנק שהוא החטיא עם קטע לפאנתאון לשאקטין.
אז אנא ממך מר רובין בוא לא ניתמם השחקן הגדול בדורו ואולי אפילו אי פעם הוא גם הבכיין הכי גדול בדורו (ואולי אפילו אי פעם ולא רק בתחום הכדורסל) ובמרחק גדול מאוד מן השאר.

על הסובוח
על הסובוח
26 במאי 2017 11:55

+100000000

נתן
נתן
26 במאי 2017 19:05
חמי
חמי
26 במאי 2017 23:04

כל מילה הסלע

guy
guy
27 במאי 2017 14:11

+100000001

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 7:25

עם כל הכבוד לרוביו איך הוא בדיוק קשור ליוסטון ללא קליעה מ3 לפליקנס שגם ככה חזר לה ריווח? רוביו זה חתול בשק אפשר לתת לו מטר הוא מסיים גרוע מכל הטווחים קבוצה שתיקח אותו תצטער.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 7:48

אינני יודע מה תהיה תוצאת הסדרה.
אבל אם אתה הולך לפגוע , מנחם , כמו בתחזיות האחרות שלך השנה – אז אני רגוע.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 7:55

ולזה שלברון עבר את מייקל בנקודות בפלייאוף – כדאי לראות בכמה משחקים הוא עשה את זה לעומת מייקל. ומזה לגזור את כמות הנקודות למשחק .
רמז – אפילו במשקפת מעולה הוא לא רואה את הגב של מייקל.

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 8:17

וכמה אסיסטים וריבאונדים חסימות וחטיפות ללברון יש ביחס למייקל? אני לא מדבר על הרמה שעלתה פלאים (אבולציה של משחק), אלא על סגנון משחק שונה לחלוטין מייקל היה סקורר מדהים חסר מעצורים שקבר את היריבים, לברון פשוט מדהים בכל התחומים השחקן השלם ביותר בהיסטוריה של הליגה, שחקן שונה בתכלית ומדהים. עכשיו יבואו האלה שטוענים שלברון בלי הפיזיות לא היה שחקן NBA דבר שהם לא מבינים שכל שחקן מתפתח ביחס לתכונות שלו.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 8:24

שמעתי אותך . והאג'נדה שלך ברורה. אתה מפיץ אותה בפוסטים רבים. תתייחס למה שכתוב ולא לדברים אחרים . מדובר על נקודות . אם אתחיל לעשות את ההשוואות הכוללות בין מייקל ולברון , לברון ייצא רע הרבה יותר.

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 16:44

אמש ב-TNT בארקלי, שאקיל הסכימו שזה בערך כך:
1. מייקל
2. אוסקאר רוברטסון
3.אלג'ין ביילור
4.ביל ראסל
5.ווילט צ'מברליין
6. ג'רי ווסט
7. לברון

על הסובוח
על הסובוח
26 במאי 2017 11:58

אני מניח שלא ראית את ג׳ורדן משחק אם אתה טוען שהוא היה רק סקורר. הבן אדם היה קבוע בחמישיית הגנה של הליגה ושחקן שלם בשני צידי המגרש. לברון חוץ מזה שהוא בכיין ונאד שלא ראיתי מעולם בליגה הזאת הוא בהחלט הכי קרוב למייקל שהיה עד כה

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 15:18

אני ראיתי את גורדן מאות פעמים אני חגגתי לא מזמן 75,גורדן היה מגן אישי מדהים (לא פייטון אבל בהחלט טוב), עם זאת בסט היכולות הוא רחוק שנות אור מלברון (לא היה שחקן שלם כמו לברון מאז ומעולם),אני ממליץ לך לראות משחקים של גורדן בשיא שלו (87-88( ולהבין כמה לברון טוב ממנו,אבולציה של משחק, אני ממליץ לך לצפות בהגנה של לברון על רוז (תצוגת ההגנה לטעמי הגדולה מאז ומעולם). גורד׳ן נהנה מיחס השיפוט הטוב ביותר מאז ומעולם (גם ללברון לא חסר עם העבירות תוקף שלא נשמעות).

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 16:48

ברוך רובין, אתה אחד היחידים בעולם (אם לא היחיד) המעיז בכלל לדבר על ג'ורדן ולברון באותה משפט. הגיל כנראה מתחיל להשפיע עליך. דימנשיה או משהו?
פשוט אין לך אמת מידה נכונה, או שפשוט אתה לא מבין כדורסל. אני ראיתי את שניהם עשרות פעמים ממרחק של עשרה מטרים. אתה לא ראית אותם אף פעם, מלבד בטיווי של 19"

גיא ד
גיא ד
26 במאי 2017 8:19

בריבאונד ובאסיסטים גם למשחק וגם ממוצע למשחק מייקל אפילו לא מתחרה בלברון.
מה אתה יוצא למגננה, זה פשוט ציון דרך.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 8:26
Reply to  גיא ד

שום מגננה . כשיש כותרות שלברון עבר את מייקל בנקודות הפלייאוף , אז צריך להזכיר שמה שבאמת קובע זה ממוצע הנקודות למשחק. מזל שלברון לא התחיל לשחק ב-NBA בסוף היסודי.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 8:28

מייקל שיחק בתקופה שבה ניתן היה לדחוף וליצור מגע גופני . מעניין איך לברון היה מסתדר אז עם ההגנות .

שמייקל
שמייקל
26 במאי 2017 10:02

יצא לך להסתכל על לברון? הוא דיי חזק…קצת יותר ממייקל הלפלף שלא רב ריב בחיים שלו…

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 15:18

הקלידו את התגובה כאן…

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 15:22

מייקל שיחק בתקופה שלא ניתן לעשות הגנה אזורית דבר שנתן לשחקני Iso וסנטרים ייתרון ברור (כל מה שהיה צריך לעשות זה להכניס כדור לסנטר,אחת הסיבות העיקריות למה האמינו שכל מה שצריך זה סנטר טוב והשאר יתחבר מעצמו), עם לברון של היום שטוב בהרבה ממיקל (שוב אבולציה של משחק) היה משחק נגד הגנה אישית השיאים של צמברליין היו נשברים, אני ממליץ לך לראות את 63 הנקודות של גורדן מול בוסטון ולהבין כמה הרמה עלתה כמה ההגנות והתקפות טובות אתלטיותוחכמות יותר, משחק המסירות מהפרימטר פנימה היה נגמר במתפרצת בשנייה היום.

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 16:53

אמש ב-TNT בארקלי דרג את לברון שביעי, והשאר לא התווכחו איתו. בואו נראה אם לברון והקאבס מסוגל לנצח את הווריורס, ואז נמשיך לדבר בעונה הבאה, ואם הקאבס ינצחו שוב, נוכל להתחיל להתווכח

מתן גילור
26 במאי 2017 8:46

שניהם קובעים ושניהם רלוונטיים. יש ערך לממוצע ויש ערך למצטבר ומשניהם אפשר ללמוד. מן הסתם שיותר קל ליצור ממוצעים כשמתחילים בגילאי ה-20 ויותר קל לצבור כשמתחילים אחרי התיכון.
לגבי איך לברון היה מסתדר – לעולם לא נדע. כל ההתפתחות של השחקנים היא תלות של הסגנון. כמו כן, רוב התקופה בה ההגנות היו באמת פיזיות מאד (שנות ה-80), הן גם היו פחות איכותיות וזו גם התקופה הפחות הישגית של מייקל.

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 16:50
Reply to  גיא ד

מייקל עולה על לברון בהכל, ובמיוחד בנקודות. אבל במיוחד פי שתיים אליפויות.

שי אבן צור
שי אבן צור
26 במאי 2017 9:42

ב INSIDE THE NBA הציגו נתון שלברון עשה את זה עם פחות זריקות אאל"ט

מתן גילור
26 במאי 2017 10:08

פחות זריקות מהשדה ויותר כולל זריקות מהקו (אבל זה מטעה כי מהקו אפשר לצבור רק 1 נק' ומהשדה 2/3). לברון עם EFG% ו-TS% גבוה יותר.

התותח הקטמוני
התותח הקטמוני
26 במאי 2017 7:58

תודה רבה מנחם.
חבל לי שגרין מדבר ככה. תסתכל פנימה תתאמן בלי סוף ותוציא מעצמך הכי הרבה במקום להתעסק בטראש-טוק הזה.
דרך אגב 4-2 לקאבס זו התחזית שלך או משאלת לב?

עידו גילרי
עידו גילרי
26 במאי 2017 8:09

מנחם אתה שוב מייצר כותרות צהובות בכח.
הדברים של דריימונד גרין נאמרו בתחילת העונה כשהוא נשאל על עימות אפשרי נוסף מול הקאבס. והוא לא אמר שהם הולכים להשמיד את הקאבס אלא שהם רוצים להשמיד את הקאבס. יש הבדל די משמעותי בין שני הדברים.

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 16:56

אני כותב בדיוק מה שאמרו והראו אמש ב-TNT ולא אמרו מתי שהוא אמר זאת.

עידו גילרי
עידו גילרי
26 במאי 2017 17:00
Reply to  מנחם לס

לא אתה לא. הם הראו את הקטע מתחילת העונה והוא אמר שם שהם רוצים להשמיד אותם. זה אמירה חלשה בהרבה מהולכים להשמיד אותם.

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 17:03

וכשאתה תתחיל לשבת בסיום משחקים ולעשות מעורב משך שעתיים, אתחיל לקחת אותך ברצינות. כל מה שאתה יודע זה לחטט ולבלבל במוח במילה זאת או אחרת. "הוא אמר שהם רוצים להשמיד…הוא לא אמר שהם ישמידו…", באמת הבדל גדול מאד ששווה תגובה ממך..
אבל לתרום משהו לאתר? כמו עוד איזה 5-6 חברי צוות פעם בשנה, במקרה הטוב.
אני יושב לכתוב ב-10:30 בלילה במהירות הבזק, ואתה ממשיך לחטט. אבל אני רגיל לזה. כבר מזמן הפסקתי לקרוא את תגובותיך, אבל במקרה היום תקעתי מבט, ובום, עוד פגז: הוא לא אמר שישמידו!" הוא אמר שהם מתכוננים להשמיד". תודה על התיקון.

עידו גילרי
עידו גילרי
26 במאי 2017 17:07
Reply to  מנחם לס

תקשיב טוב. אם זה היה מקרה חד פעמי אז אין לי בעיה. אבל אתה באופן קבוע מעוות וממציא ציטוטים אז כן אני אמשיך להתעקש ולתקן רותם.ואם אתה חושב שלכתוב מעורב כל יום נותן לך לגיטמציה לזה אז כנראה שאחרי כל כך הרבנ שנים אתה עדיין לא מבין את המשמעות של להיות עיתונאי.
אתה מוזמן להמשיך להתעלם. מעולם לא התייחסת למשהו שמישהו אחר כתב ברצינות.

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 18:31

תקשיב טוב אתה: אמש, עכחצי שעה אחרי המשחק, ארני ג'ונסון, בארקלי וכולם דיברו על לברון. זה כבר היה אולי ב-11:30. ופתאום ארני אמר "תראו מה יש לדריימונד גרין לומר על זה", והראו את גרין אומר "WE WILL ANNIHILATE THEM" או משהו כזה. את המילה ANNIHILATE קלטתי, ואז כתבתי זאת במעורב. הם לא אמרו שהוא אמר זאת לפני חצי שנה או או ממש הרגע. לי זה נשמע ממש הרגע כי הם עברו אליו מיד בתגובה ללברון.
אז כתבתי מה שהוא אמר. לא חקרתי מתי הוא אמר, ולא שמתי לב אם הוא אמר "אנחנו נשמיד אותם" או "אנחנו מתכוננים להשמיד אותם". אתה רוצה להמשיך עם החיטוטים שלך? BE MY GUEST.

מנו ג'ינובולי
מנו ג'ינובולי
26 במאי 2017 22:53

100+ כל הכבוד עידו גילרי תיקנת את עיוות המציאות,
מנחם תמיד מצתדק ומתמם, פעם אחת מאמין שניה מילא
שלישית.. מבין שמנחם שוגה לעיתים קרובות.

ori88
ori88
26 במאי 2017 8:21

אשברי היקר, לעניות דעתי, לברון בעקביות מרשימה, מתחיל לראות את הגב של מייקל (ואני לא מחובבי לברון).

דונובן מיצ'ל – מאד מרשים.

תודה רבה, מנחם

טיפה סרוחה
טיפה סרוחה
26 במאי 2017 8:34

השנה אין לוורירס מי שישמור את לברון
הוא גידל מסת שריר רצינית לעומת איגוודולה שרק יורד
יש להם אופציה לעשות עליו החלפות (דוראנט,גרין,איגי) כמו שפופוביץ עשה ב2014 ואז יהיה הרבה יותר מעניין.
בכלל יהיה לו הרבה יותר קשה לבעוט את הכדור החוצה אחרי שהוא יקווץ את ההגנה בגלל הזרועות הארוכות והזריזות של הוורירס כשהם משחקים סמול.
נראה שבסדרה הזאת יותר מתמיד הקאבס יהיו תלויים בקלעים המשלימים מבחוץ.
מבחינת הגנה לוורירס אין שחקנים שמסיימים חזק ליד הטבעת (כמובן שזה יחסי) חוץ מKD מה שאומר שיוכלו להביא עזרה על פיק של קרי.
KD בתור נשק שיכול לקווץ ולהוציא יהיה משמעותי בסדרה ולא מן הנמנע שנראה הרבה דקות של לה ברון עליו..
רוצה להוכיח שאתה מהגדולים ביותר… זה הזמן

רודני שטאקי
רודני שטאקי
26 במאי 2017 8:40

LeBron Raymone James Aka "The Goat" in the playoffs

1st place all-time in Win Shares with (44.00
(4.24) more than the next player on the list Michael Jordan (39.76).

1st place all-time in Box Plus/Minus with (10.72
(0.60) more than the next player on the list Michael Jordan (10.12).

1st place all-time in VORP – Value Over Replacement Player with (28.16).
(5.31) more than next player on the list Michael Jordan (22.85)

1st place all-time being a leader in points, rebounds, and assists on (37) occasions.
(24) more games than next player on the list Larry Bird (13).

3rd in the all-time 3pts made in the playoffs, passed manu ginobili

Only player in NBA history to be in the top 10 all time in career playoff points, rebounds, assists and steals.

Only player in NBA history to be in the top 5 all-time in career playoff points, assists, and steals.

Koala swag
Koala swag
26 במאי 2017 8:40

וויכוחי מיקל לברון הם כאלה משעממים. תהנו לראות גדולה מול העיניים.
כרים ראשון בנקודות מישהו אי פעם שואל כמה משחקים שיחק?
לברון בוודאות טופ 5. כל השאר ממש סמנטיקה והבדלים בין דורות הם קשים מאוד להשוואה.
בואו נתפלל לסדרה ארוכה בריאה וצמודה.

התותח הקטמוני
התותח הקטמוני
26 במאי 2017 8:44
Reply to  Koala swag

+100
תודה לאל שזכיתי לראות בשידור חי בבגרותי את לברון דורנט סטף ומסי.
לצערי את מג'יק מייקל ומראדונה זכיתי להכיר רק דרך הידיעות בדף היחיד של הספורט של "הארץ" ברדיו וכמובן בספרים של מנחם (אוי "הקסם שחזר" נראה לי שקראתי את הספר הזה לפחות 15 פעם)

מתן גילור
26 במאי 2017 8:49
Reply to  Koala swag

+1
עכשיו זה לא הזמן לנהל את דיוני הגדולה האלה. שמרו את זה לפגרה. 🙂

דקסטר
דקסטר
26 במאי 2017 8:44

גם אני חושב שעוד 2 אליפויות של לברון ואפשר לנהל דיון מי הוא הגדול מכולם.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
26 במאי 2017 9:25
Reply to  דקסטר

עוד שתי אליפוית כבר לא יהיה על מה לדבר

על הסובוח
על הסובוח
26 במאי 2017 12:05

זה מוכח מדעית מה שאתה אומר?

עגל
עגל
26 במאי 2017 14:38

ברור

על הסובוח
על הסובוח
26 במאי 2017 12:07
Reply to  דקסטר

גם עוד 2 אליפויות לברון ישאר הבכיין הגדול בתולדות כוכבי המשחק והטיפוס הדוחה ביותר למרות שיש בסביבה יצורים כמו דריימונד גרין

חסוי
חסוי
26 במאי 2017 12:25

לדעתך, רק לפי מה שזכור אף לא שם ז*ן על הדעה שלך.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 8:54

המפתח שלנו לגמר – ההגנה .
כשהלוחמים משחקים את ההגנה המתואמת שלהם , היא הטובה ב- NBA .

לגבי לברון – איגי , קליי ו-KD צריכים לשמור עליו בתורנות . אף פעם לא להביא עליו דאבל טים. ואם הוא יעבור את השומר ויחדור , דריימונד עם הידיים הזריזות יחכה לו מתחת לסל .

קדימה ווריורס – להחזיר את המפלצת לכלוב.

stef 30
stef 30
26 במאי 2017 9:17

טוב אחי ..
ראית את כוכב הקופ]ים?
עכשיו הסרט החדש .. התור שלנו לנצח …

אסף
אסף
26 במאי 2017 9:18

הייט שני דברים נוספים מעבר להגנה:
1. להחזיר את הביטחון לקליי תומפסון התקפית, הוא נשק קטלני לריווח אצל הלוחמים ובגמר הם יהיו חייבים אותו.
2. תרומה מהספסל שתגבר על זו של הקאבס או לפחות תשתווה לה,
המפתח לדעתי הוא בקרב בין הוותיקים והמנוסים בשתי הקבוצות.
מצד אחד ווסט-איגי-לווינגסטו ואפילו בארנס שגם אגב יכול להיות בתורנות על לברון בהגנה, מצד שני וויליאמס-פריי-קרובר ואפילו ג'פרסון.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 10:10
Reply to  אסף

מסכים לגבי קליי – אם הוא יחזור לכושר קליעה זה יהיה פקטור חשוב מאוד בהתקפה של הדאבס , כי בקליבלנד לא יכולו להתמקד רק בסטף וב-KD .

לגבי הספסל – אף פעם לא מזיק . אבל בפלייאוף החמישיות הראשונות יותר דומיננטיות .

Koala swag
Koala swag
26 במאי 2017 10:55

לא כשאי לקליבלנד להשאיר את קליי לבד. כמה כבר אפשר להחטיא.

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 15:26

לא לעשות על לברון דאבל טים, ראינו איך זה נגמר שנה שעברה.

אסף
אסף
26 במאי 2017 9:22

מנחם בהתייחס למעורב המצוין (לפעמים שמנקים פרובקציות זה טוב):
1. "אני לא יודע כמה כדורסל נשאר לבוש. אבל אומר לכם מה: מרק גאסול, כריס בוש, וצ'נדלר פרסונס במיטבם? זה הפרונטליין הטוב בליגה BAR NONE!" הוא שאמרת ,זה יכול להיות שילוב מדהים אבל בשביל ש-2/3 מהצלעות יישארו בריאות צריכים לקרות יותר מדי ניסים לדעתי.
מסכים שלממפיס שווה לנסות בעיקר עם בוש מוכן לשחק על חוזה נמוך,
הוא לצד גאסול יכול להיות שילוב נפלא. אגב בריאותית בכלל מה הסיכוי שיאשרו לו לחזור לשחק? או שזה כבר קרה?
2. לברון כנראה יהיה טופ 5 בסיום הקריירה שלו אבל אלוהים יש רק אחד.

רודני שטאקי
רודני שטאקי
26 במאי 2017 9:44

A song for the Goat and yom shishi

https://www.youtube.com/watch?v=EzdT-bS3dss

may god bless you Menahem
Shabat Shalom

שמייקל
שמייקל
26 במאי 2017 9:50

מנחם למייקל מעולם לא הייתה יריבה ברמה של גולדן סטייט, גם לא של סן אנטוניו ולא של אוקלהומה וגם לא של דאלאס ….

רועי ויינברג
Admin
26 במאי 2017 10:13
Reply to  שמייקל

מסכים בקשר לגולדן סטייט. סן אנטוניו אולי, אבל דאלאס ואוקלהומה? הן לא היו קבוצות כל כך טובות. לא בטוח שיוטה, פניקס וסיאטל של פייטון וקמפ לא עדיפות עליהן

שמייקל
שמייקל
26 במאי 2017 10:31

סיאטל של פייטון וקאמפ זאת גירסה נחותה של הקליפרס….דאלאס בעונת האליפות הייתה מדהימה ואוקלהומה עד לגמר גם הייתה נהדרת. תחשוב שאפילו הקבוצה הכי חזקה מולה ג'ורדן שיחק, יוטה, הייתה חזקה בהרבה בשנות ה-80 כשהיה להם את מארק איטון.

שמייקל
שמייקל
26 במאי 2017 9:57

אני לא מבין איך אפשר לבחון גדולה של שחקן לא רק לפי תארים אלא לפי היריבות, עם כל הכבוד ללייקרס הגמורים ללא כארים, לפורטלנד הלוזרית, לפיניקס של בארקלי, לסיאטל וליוטה הן יריבות חלשות ביחס למה שהלך בשנות ה-80 ולמי שהתמודד מול לברון. ברור שג'ורדן לא היה זוכה ב-6 אליפויות מול הסלטיקס, הלייקרס והבאד בויז בשיאם וגם לא מול פילי של ד"ר ג'יי ולדעתי גם לא מול היריבות של לברון בכל אחד מהגמרים.

על הסובוח
על הסובוח
26 במאי 2017 12:17
Reply to  שמייקל

אתה כנראה לא ראית את הליגה בשנים של גורדן אם זה מה שיש לך להגיד. אבל ניחא מה זה משנה בכלל? לברון עם 3 תארים ב14 עונות, גורדן עם קצת יותר בקצת פחות… כל השאר זה דיבורים ללא כיסוי

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 15:32

אתה יודע מתי היו העונות השיא של גורדן (87-88), הרבה האמינו וצדקו שהוא יצטרך לחכות לנפילת האימפריות כדי לקחת אליפות, אני לא מדבר בכלל על העובדה שאליפות לוקחת קבוצה ולא שחקן .גורדן השיג הישג אישי מדהים יוצא דופן וחסר תקדים,עם זאת לזלזל במה שלברון עושה זה מגוכח הוא 7 שנים רצופות בגמר הNBA מציג פלייאוף דמיוני (דומיננטי יותר משאקיל) באינטסנסיביות ובאתלטיות גדולה בהרבה, מול יריבות קשות בהרבה (גורדן למזל האגדה לא נפגש מעולם עם יוסטון בגמר שהיה לה מאצ אפ מושלם נגדו((.

FAVRE4EVER
FAVRE4EVER
26 במאי 2017 10:26

אם יזכה בעוד אליפות וחצי
אם יקלע פייד-אווי עם עין עקומה
ואם היה משחק מול ההגנה של הפיסטונס
וקודם שישחק עם 40 מעלות חום ואז נדבר

לא נמאס מהוויכוחים והדיונים האינפנטילים של התקשורת האמריקאית המפגרת , כל אחד ענק בתקופתו והתברכנו לראות אותם
תתקדמו

רודני שטאקי
רודני שטאקי
26 במאי 2017 10:51
Reply to  FAVRE4EVER

Just a reminder of Lebron's flu game
https://www.youtube.com/watch?v=klOv0A0IygA

Here is The King with an impossible historic Fadeaway
https://www.youtube.com/watch?v=BKipC47xWL0

The Goat also played against the Grey Spurs team which is equal to the dirty pistons..

FAVRE4EVER
FAVRE4EVER
26 במאי 2017 11:29

you missed the point

רועי ויינברג
Admin
26 במאי 2017 10:34

מעורב נהדר. מסכים עם הכותרת, ואני שמח בשביל בוש – שיחתום ויחזור לליגה, מגיע לו (זה לא יפגע במיאמי בשום צורה). עכשיו יש 37 מיליון דולר פנויים שיכולים בשקט ללכת לוויטרס, לג'יימס ג'ונסון ואולי לשחקן נוסף

אפלטון
אפלטון
26 במאי 2017 11:07

מעולה מנחם. בוש זו אופציה מעניינת להרבה קבוצות. גם חזרה לטורונטו אם איבאקה יעזוב יהיה קלאסי וגם מעבר ליוסטון אחרי שדפק לה ברז בעבר ברגע האחרון. אם לבוש יש עוד איפה אתלטיות הוא יהיה מושלם בשיטה של דאנתוני.
לגבי רוביו, יוסטון לא צריכים כרגע עוד חיזוק בקו האחורי אלא חיזוק הכנפיים ועמדת הסנטר הדלילה.

Tahel (Le) Baron
Tahel (Le) Baron
26 במאי 2017 11:29

אם מישהו זוכר ששנה שעברה היה את הניחושים האלה עם האנדר/אובר באתר,יהיה את זה גם השנה?

מתן גילור
26 במאי 2017 13:35

יהיה.

דאג קולינס
דאג קולינס
26 במאי 2017 11:47

״למרות זאת, לא כולם מתרשמים במיוחד מההישגים של לברון. במהלך המשחק, אחרי שג'יימס עבר את ג'ורדן, פרשן רשת TNT צ'ארלס בארקלי אמר ש"לברון מדהים…אבל בבקשה, תפסיקו עם ההשוואה הזאת". לאחר מכן, כשהתבקש לדרג את השחקנים הגדולים בהיסטוריה, הותיר את ג'יימס מחוץ לחמישייה הראשונה, אחרי ג'ורדן, אוסקר רוברטסון, קרים עבדול ג'באר, וויל צ'מברליין, ביל ראסל וקובי בריאנט.״

ציטוט של צ׳רלס ברקלי. 1. מבין 2. צרות עין. 3. חסיד שוטה.

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 17:12

לפי מיטב זכרוני הדרוג של בארקלי היה (והשאר די הסכימו איתו) מייקל, אוסקאר רוברטסון, אלג'ין ביילור, ביל ראסל, ווילט צ'מברליין, קרים, ג'רי ווסט וקובי, והוא אמר שאם לברון לוקח אליפות הוא ישתווה לקובי

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 17:22
Reply to  מנחם לס

זה רק מוכיח שבארקלי הוא לא יותר מבדרן.
ווסט וקובי לפני מג'יק ובירד????
אוסקר רוברטסון לפני קארים???

דה שוט
דה שוט
26 במאי 2017 11:57

מוקדם להשוות שחקן פעיל לשחקן עבר. אם לברון רוצה להיות גדול ממייקל – שינצח את ג"ס. מייקל עבד קשה בשביל המורשת שלו, בעיקר באליפויות האחרונות מול יוטה.

בעניין אחר – הצעה להחזרת התחרות לליגה (קחו בקלות, יום שישי היום) :
שחקנים ידורגו לדרגות-איכות ע"פ קריטריונים ברורים ומוגדרים מראש. משהו בדומה לדירוג הנבחרות של פיפ"א לצורך חלוקת הבתים במונדיאל ובמוקדמות. קבוצה תוכל להחזיק בשחקן אחד בלבד מהדרגה הראשונה, שניים מהשנייה וכד' – בלי קשר לשכר. שחקן שעובר דרגה, יוכל להישאר בקבוצה שלו.

יתרונות בולטים : לא נראה יותר קבוצות כוכבים (מיאמי, ג"ס), שווה לגדל שחקנים, לא נראה הורדות שכר לטובת מרדפי טבעות.

חסרונות בולטים : לא נראה יותר קבוצות כוכבים (מיאמי, ג"ס), פגיעה בחופש העיסוק ובכלכלה החופשית (לא אמריקה), דוראנט יישאר לעד עם ווסטברוק…

תופעת לוואי מעניינת – שחקנים שירצו לעבור לשחק לצד כוכב אחר כדי לקחת אליפות, יצטרכו לעשות "טנקינג אישי" כדי לרדת דרגה.

דה שוט
דה שוט
26 במאי 2017 11:58

וכד' צ"ל "וכן הלאה"

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
26 במאי 2017 12:12

הדבר היחיד שאולי יפריע לגולדן סטייט בסדרה הוא המצב של איגודלה.
לא עקבתי אחריו לאחרונה, אבל אם הוא יהיה בכושר כמו בחלק השני של סדרת הגמר (שהיה פצוע), תהיה בעיה.

כולם מדברים על שמירה על לברון, אבל חשבתם לרגע מי בקליבלנד אמור לשמור על דוראנט?
לברון? לברון בגיל 32.5 אחרי שלא שמר על שום שחקן מוביל של היריבות, אמור לשמור עכשיו על אולי שחקן ההתקפה הכי טוב אי פעם בתולדות המשחק? (וכן, תעשו קומבינציה של כל היכולות הפיזיות, הכישורים וכו' של דוראנט וזה מה שיוצא משחקן 2.10-2.11 עם קליעה מכל בלאטה וסיום מדהים בטבעת).

אוקיי ונגיד שתקעת מישהו על דוראנט שעצר אותו "רק" על 20 נקודות ממוצע.
איפה קרי? איפה תומפסון? איפה גרין?

לברון יצטרך בגמר הזה לעשות משהו שהוא לא נדרש אליו כל הפליאוף הזה, הקודם וזה שלפניו – לשמור. ואז, רק אז, אתם תבינו איך בגיל 32.5 הוא מציג את הכדורסל הכי טוב שלו בקריירה – כי הוא כבר לא נדרש לחסל את כוכבי היריב.

מתן גילור
26 במאי 2017 13:40

זה לא ממש מדויק. טיירון לו דיבר על זה שבשתי הסדרות הראשונות של העונה שעברה הקבוצה היתה צריכה (וקיבלה) את לברון בעיקר הגנתית.
אבל נשים את זה בצד.
כמו בשני המשחקים בין הקבוצות העונה, לברון כנראה ישמור את קליי. סמית' ושמאפ (אולי דרק וויליאמס?) ישמרו את דוראנט.
אולי בשתי הדק' האחרונות של משחק צמוד – אם יהיה כזה – הוא יידרש לשמור על דוראנט.

ארל יוסף סמית ה-II
ארל יוסף סמית ה-II
26 במאי 2017 13:49

שכחתם רק את ריצ'ארד ג'פרסון הוותיק שנימצא בסגל בישביל מאצ'אפ כזה.

עגל
עגל
26 במאי 2017 14:42

דוראנט בגובה של 2.13 בערך

חזיר יבלות צעיר
חזיר יבלות צעיר
26 במאי 2017 17:24
Reply to  עגל

לאן עפת כבודו מותק? 2.06 (אם כי מוטת ידיים ארוכה)

עגל
עגל
26 במאי 2017 18:20

טעות נפוצה. הויכוח הוא אם הוא 6"11 או 7 פיט.
דוראנט כבר לא מכחיש את זה אפילו.
כשהכל ירגע אכתוב על זה פוסט שלם

סוסמעץ
סוסמעץ
26 במאי 2017 13:08

דוק לא 4 ולא 2
הקאבס הולכים לקבל סוויפ על הראש
במקרה הטוב יצילחו לנצח משחק אחד
לא יותר
זו התחזית והולך להיות מעניין

ולדי קוגן
26 במאי 2017 13:38

אני ממש מקווה שהסדרה תלך ל-7 משחקים, גם כפיתוי על עוגמת הנפש עד כה מהפלייאוף הזה, אבל הימור רציונלי יהיה ג"ס ב-5.

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 13:52

הכי כיף זה הימורים מופרכים.
קאבס ב-5

מלובני
מלובני
26 במאי 2017 14:35

במידה וכבר אתה הולך על מופרך לך עד הסוף!
קאבס ב-4

מתן גילור
26 במאי 2017 19:23
Reply to  מלובני

בוסטון ב-3.

כדור הרעם
כדור הרעם
26 במאי 2017 15:20

אני מקווה שהלוחמים ינצחו.

שונא את קליבלנד ושונא את לברון הנאד הזה שחושב שהוא הכי טוב בעולם.
עאלק יותר טוב מג'ורדן, שלא לדבר על כך שג'ורדן עצמו לא השחקן הכי טוב בהיסטוריית המשחק, השחקן הטוב ביותר מכולם הוא מג'יק ג'ונסון.

מה שיכול להיות מכריע בסדרה ולהפריע ללוחמים לנצח זה פציעות לא עלינו (וגם לא עליהם) והכושר הירוד של תומפסון, קליי תומפסון חייב לחזור לעצמו.

ברוך רובין
ברוך רובין
26 במאי 2017 15:35

לברון לא רק חושה שהוא השחקן הטוב בעולם, הוא השחקן הטוב בעולם בפער עצום. אתה יכול לא לאהוב אותו אבל מדובר בשחקן מדהים.

Benny
Benny
26 במאי 2017 17:05

אני חושב בדיוק ההיפך ממך מנחם. לברון כרגע בשיא שלו וגם קוין לאב וקיירי אממש בשיא היכולת. אם במצב הזה לברון לא מנצח את הלוחמים ולא לוקח טבעת אפשר סופית לסגור את הויכוח הזה בנצחון בנוקאאוט של מייקל. כי אם בסיצואציה הזו הוא לא לוקח אליפות זה סימן שאפילו כרגע הוא לא הכי טוב כל שכן בראי ההסטוריה. דעצי דרך אגב שבימינו השחקן הטוב ביותר זה דוראנט שעד היום לא זכה בטבעת בעיקר בגלל הקשר עם ראסל שסרב לתת לו עד הרגע האחרון את המלוכה ב okc. עכשיו כשיש מסביבו צוות כל כך טוב קשה לי לראות את הקאבס מנצחים אותו ואולי סוף סוף יתחיל לזוז למיקום הנכון שלו בהסטוריה של המשחק שהוא מן הסתם -לדעתי- גבוה יותר משל לברון.

מנחם לס
מנחם לס
26 במאי 2017 17:21

אילו הייתי מתחיל קבוצה היום עם כל השחקנים בשיאם, ככה הייתי בוחר אותם (לא לפי תפקיד; לפי "ערך" ו"טיב"):
1. מייקל
2. אוסקאר רוברטסון.
3. מג'יק
4. לברון
5, ביל ראסל
6.קרים עבדול ג'אבר
7. ווילט צ'מברליין
8. קובי
9. טים דאנקן
10. ג'רי ווסט

האשכולית ממאדים
האשכולית ממאדים
27 במאי 2017 2:20
Reply to  מנחם לס

מל איפה הציפור?

Benny
Benny
26 במאי 2017 17:27

דרך אגב תזכירו לי מתי מייקל ג'ורדן הרשה לעצמו להפסיד 31 משחקים בעונה הרגילה ולסיים במקום השני? בעונה הרגילה לברון צריך להתמודד גם עם קבוצות מהמערב לא רק מהזפח וזה קשה יותר. באמת נגד מי הוא התמודד בפליאוף הזה? מבחינת מאזן בליגה 3 הקבוצות הראשונות הן מהמערב קליבלנד עם כל הסגל היקר והמפלצתי שלה רק במקום השישי ועוד אחרי בוסטון!! מול מי בדיוק הוא התמודד בפליאוף הזה אייברי ברדלי?? כוכב הפועל ירושלים בדימוס?? מול מי הוא מתמודד תמיד ? מול קבוצות מזפחיות אז מה הפלא שהוא מגיע לגמר כל שנה ועובר את כולם בנקודות?? בעייני זה שחקן שתמיד חיפש לעצמו חיים קלים ובנה שם וקריירה על חשבון הקונפרנס החלש שבו הוא מקפיד לשחק. אני חושב שהגמר יחזיר אותו למימדים הטבעיים שלו שהם צנועים בהרבה מהממדים הפיזיים שלו. בכל מקרה מנחם אם ינצח את הלוחמים השאלה אם הוא גדול ממייקל תמשיך להינשא באויר ולא תוכרע. אם יפסיד השאלה יורדת מעל הפרק. לתמיד.

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 17:41
Reply to  Benny

לא לפני רגע כתבת שדוראנט בדרכו לעבור את לברון?
ולברון, הוא לא ניצח את דוראנט כאשר זה שיחק באוקלהומה?
אתה כותב "מזפח".
אז באותה שנה, כאשר דוראנט הגיע בפעם היחידה בקריירה שלו לפיינלס,
הקאבס עברו את הסלטיקס ב-7 משחקים, את הפייסרס ב-6.
מול הת'אנדר הם כבר פחות התקשו, וזה נגמר 4 – 1 למיאמי.

גם ה-"תמיד חיפש לעצמו חיים קלים", משעשע.
איך אתה כותב את זה על לברון ובאותה נשימה כותב שהמיקום ההיסטורי והנכון של דוראנט הוא לפני לברון.
לברון הצטרף לקבוצת לוטרי.
דוראנט הצטרף לסגנית האלופה, קבוצה של 73 ניצחונות, הקבוצה לה הפסיד בפלייאוף.
משעשע.

Benny
Benny
26 במאי 2017 17:51

התשובה פשןטה מנשוא לא יודע איך אנשים לא רואים אותה. ב okc הסיפור תמיד היה ראסל על כל היתרונות שלו אבל גם על כל החסרונות (איבודי כדור , העלמויות ממשחקים מכריעים , אחוזי קליעה נוראיים לעיתים. בגלל הדומיננטיות שלו רכסל סרב לתת את הבמה ב okc לדוראנט. בהרבה מהמשחקים רוב הזריקות לסל היו של ראסל שהוא הפוינט גארד והוא זה שמנתב את המשחק ולא כפי שהיה צריך להיות שדוראנט הוא זה שלוקח על עצמו את הקבוצה וראסל רק מסייע. בתקופות שראסל הצליח להשתלט על עצמו okc היתה עפ המאזנים הטובים בליגה. כרגע דוראנט נמצא בקבוצה שיש בה שחקנים יעילים ולא אנוכיים דוגמת ראסל (אני דרך אגב מת על ראסל מבחינת שואו אין שני לא בליגה השחקן שהכי כייף ךראות אוץו משחק אבל לא תמיד יעיל). בסיטואציה הזאת הכישורים של דוראנט יכולים לבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר . לכן אני מתקשה לראות את לברון עובר אותו שוב. אני מתקשה לראות את התחזית לנצחון של הקאבס מתממשת ואז השאלה לגבי לברון מול מייקל צריכה לרדת סופית מעל הפרק. במידה וינצח העניין לא יוכרע כלל אבל דיון בסוגיה ימשיך להיות לגיטימי.

יניב
יניב
26 במאי 2017 18:19

גיא רק דבר אחד מפריע לי בתגובה שלך. להגיד שלברון הצטרף לקבוצת לוטרי??? נו באמת. אולי בסמנטיקה מיאמי שנה לפני לא הגיעו לפלייאוף אבל ששניים מחמשת השחקנים הטובים בעולם חוברים ביחד ומצרפים עוד שחקן טופ 10 זה ממש לא להצטרף לקבוצת לוטרי

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 18:23
Reply to  יניב

יניב, אני התכוונתי לחזרה לקליבלנד.
ההצטרפות למיאמי?
לא שונה מדוראנט בכלום. (לא שיש לי בעיה עם ההחלטות של ה-2)

יניב
יניב
26 במאי 2017 18:47

אוקי. חשבתי שהתכוונת למיאמי למרות שגם לקליבלנד זה לא בדיוק קבוצת לוטרי. שיחק שם כבר קיירי ועוד הבחירה הראשונה בדראפט שלברון ידע שהוא הולך לעשות איתה טרייד והנחית כוכב

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 19:00

הם היו בדיוק קבוצת לוטרי.
היו לא מעט קבוצות בקיץ 2014 שהיו מאפשרות ללברון מסלול קל בהרבה (על הנייר, כמובן) לאליפות.
הטיעון שלי הוא שלברון לא עבר לקליבלנד בגלל שהם היו הקבוצה עם הסיכויים הגדולים ביותר "לסדר" לו טבעת אליפות נוספת.

יניב
יניב
26 במאי 2017 21:38

זה לא מדוייק גיא. ללברון היו בדיוק 2 אופציות ו2 אופציות בלבד וזה להישאר במיאמי או לחזור לקליבלנד. כל אופציה אחרת שהוא היה לוקח הייתה פוגעת אנושות במורשת שכל כך חשובה לו. ומבין 2 האופציות שזה מיאמי או קליבלנד הוא הבין׳שבקליבלנד הסיכוי יותר גבוה כי יש לו יותר אפשרויות לשחק איתם (בחירות דראפט גבוהות) ויותר שליטה במועדון ולכן הוא בחר בקליבלנד

מתן גילור
26 במאי 2017 21:56

אם אלה האופציות היחידות שלו, איך יצא שהוא פחדן להישאר במזרח? 😝

עגל
עגל
26 במאי 2017 17:51
Reply to  Benny

אתה ממש לא עקבי במה שאתה אומר וגם לא מגובה בשום נתון.
תגיד שאתה לא אוהב את לברון וחסל

Benny
Benny
26 במאי 2017 17:58
Reply to  עגל

איזה נתון יותר חזק מ 31 !! אני חוזר 31!!! הפסדים בעונה הרגילה???? הנצחונות בפליאוף??? מול קבוצות שבאמת אבל באמת אף אחד לא חושב שהן ממש טובות . בחיאת רבאק טורונטו???? אתה יכול להשוות את טורונטו או בוסטון (מזכיר – בלי אייזה רוב הסדרה) לקבוצה כמו סן אנטוניו או אפילו הרוקטס ? אני רוצה לראות את לברון מתמודד כל שנה בגמר הקונפרנס שלו מול פופוביץ וקאווי.. מעניין אז לכמה גמרים הוא היה מגיע. בטןח שפחות. הרבה פחות . אני חושב שכל אחד מסכים על זה וגם אם לא מסכימים אין בכלל ספק על פי המספרים שהמערב פשוט באופן עקבי כל השנים האחרונות טוב מהמזרח. לא ברור לי בכלל איך אנשים יכולים להתווכח על זה.

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 18:29
Reply to  Benny

אתה שוכח ש-7 הפיינלס הרצופים כללו מאבקים מול כמה קבוצות חזקות מאוד –
שיקגו של 2011,
בוסטון ואינדיאנה של 2012,
אינדיאנה של 2013,
אטלנטה של 2015 (ולכל המשמיצים – זו קבוצה של 60 ניצחונות).

אין בכלל ספק שהספרס חזקה יותר מכל מתמודדת במזרח.
זה בגלל שזו ליגה עם 3 קבוצות חזקות במיוחד.
לא קשור, מזרח/מערב. כשבודקים את מאזן המזרח נגד המערב בניכוי 3 הקבוצות הנ"ל, מקבלים שוויון.

Ghost Rider
Ghost Rider
26 במאי 2017 18:11

יש שונאי ומתעבי לברון רגילים, ויש שונאי לברון שחיים בסרט הולמרק גרוע – איתם אין ממש טעם להתווכח (האמת גם עם הסוג הראשון זה מעייף).

Benny
Benny
26 במאי 2017 18:22
Reply to  Ghost Rider

אני לא שונא לברון ונהנתי מהקאבס בפליאוף הזה אבל הוא לא השחקן הכי גדול היום ובודאי לא ניתן להשוואה למייקל

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 18:36
Reply to  Benny

איזה שחקן פעיל נתן סדרה שמתקרבת למה שלברון נתן בשנה שעברה בפיינלס?
איזה שחקן פעיל נתן פלייאוף שמדגדג את זה שלברון נותן השנה?

Benny
Benny
26 במאי 2017 19:52

לגבי שנה שעברה אני מסכים עם כוכבית שההשתפרות שלו היתה אחרי שגרין הורחק ובוגאט נפצע. לגבי השנה נכון לעכשיו הןא הכי טוב אבל ה mvp יבוא מהאלופה וזה עדין לא הוכרע. אני מהמר שהפעם זה יהיה דוראנט או סטף. בכל מקרה הוא שחקן מעולה דומיננטי ורסטילי לבטח מהטובים ביותר אבל לדעתי כיום הוא לא הכי טוב (כאמור לפחות דוראנט טוב יותר) ומול מייקל אין בכלל מה לדבר. זה עוד רחוק. שוב אני לא שונא לברון פשוט לא חושב שהןא הגדול בהיסטוריה. הוא לא וגם לא חהיה.

תום
תום
26 במאי 2017 18:19

אמנם ג"ס נראים בלתי עצירים, אבל זו בהחלט סידרה שללא פציעות משמעותיות (טפו טפו טפו) יכולה ללכת ל6 ואף 7 משחקים.
מי שמפקפק בכך, שיעשה את הניסוי המחשבתי הבא:
תורידו את דוראנט מג"ס, ואת לאב+קיירי (!) מקליבלנד.
קיבלתם פחות או יותר את גמר 2015, שבו לברון איכשהו הצליח לסחוב את הסידרה ל6 משחקים.
עכשיו תחזירו את דוראנט ואת לאב+קיירי. אתם באמת לא רואים את זה קורה?

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 18:26
Reply to  תום

,תעשה ניסוי מחשבתי אחר, קרוב יותר בזמן :
בשנה שעברה לברון + קיירי + לאב היו בריאים . קרי שיחק באופן מוגבל – אולי 70% מיכולתו ( זכר לפציעה הכפולה בסדרה מול יוסטון ממנה הוא לא חזר לעצמו בהמשך הפלייאוף .

גם כך הקאבס ניצחו את הסדרה בקושי , כתוצאה מצירוף מקרים של הרחקה ממשחק קריטי פלוס גב תפוס של איגי ( לצורך ההשוואה נעזוב את הפציעה של בוגוט שהשפיעה גם היא, אבל הוא כבר לא בג"ס ).

כל זה היה ללא דוראנט , שהחליף את האריסון בארנס בעמדת ה- SF .

עכשיו תחשוב על זה קצת .

p
p
26 במאי 2017 19:04

חרטטן.
70% מהיכולת. בגלל זה שבועיים לפני זה הוא דפק 38 או משהו כזה על אוקלאומה.
אם הוא שיחק על 70% זה בגלל שקליבלנד גרמו לו לשחק ככה.
כל דבר אחר זה תירוץ של אוהד ממורמר ושחצן.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 19:29
Reply to  p

חרטטן עשה אותך . תקרא קצת באינטרנט איך הוא היה מוגבל בכניסות לסל בגלל רגל שמאל ואולי תחכים .

p
p
26 במאי 2017 20:01

כמו שכתוב בכתבה, כשמגיע יוני אף אחד לא 100%.

קרי ב9 (!!!) משחקים אחרי שהוא חזר מהפציעה לפני קליבלנד, 2 מול פורטלנד ועוד 7 נגד אוקלאומה, קלע 29.3 ב45% מהשדה, 40% מהשלוש ו90% מהקו. לעומת 26.6 ב45 מהשדה, 41 מהשלוש ו88 מהקו בקריירה בפלייאוף.
ברך שמאל או לא ברך שמאל, אף אחד לא מאה אחוז ביוני (אולי חוץ מהשנה כי שתי הקבוצות המגוחכות האלה נחו איזה 3 שבועות מתוך הפלייאוף).

כל תירוץ לפציעה הוא תירוץ וסחטיין על קרי שלא תירץ אותו. תן לו קצת כבוד ואל תתרץ בשמו.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
26 במאי 2017 20:46

קרי לא תירץ , אבל הוא היה מוגבל ולכן לא במיטבו בסדרות מול אוקלהומה וקליבלנד . זו עובדה. את ההבדל תראה השנה.

p
p
26 במאי 2017 20:59

מה שלא יקרה השנה לא רלוונטי לשנה שעברה ובטח לא ישנה את דעתי.
עובדה זה לא. מקסימום דעה, וגם זה לא. סתם תירוץ של שחצן שלא יודע להפסיד. קרי העמיד ממוצעים טובים ביחס לקריירה שלו ב9 המשחקים עד מאז שחזר מפציעה ועד שפגש את קליבלנד. זאת עובדה.

אלי בולס
אלי בולס
26 במאי 2017 19:33
Reply to  p

למי בדיוק בקליבלנד יש את היכולת ההגנתית לעצור אותו?

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 19:36

השאלה היא איך יראה המאצ' אפ בין קרי לקיירי בסדרה.
בגלל שבדיוק כמו שקשה לעצור את קרי,
כך קשה לעצור את קיירי.
ההימור שלי הוא שלקיירי תהיה סדרה טובה יותר.

אלי בולס
אלי בולס
26 במאי 2017 19:54

מצד שני לגולדן סטייט יש את תומפסון, שיכול לעשות עבודה טובה יותר בהגנה מג'יי אר בהגנה, ולהעניש טוב יותר בהתקפה אם קיירי ישמור עליו.

מה שבאתי לומר זה רק להצדיק את הייט. רק קרי בעצמו יכול לעצור את עצמו מול קליבלנד.

אני חושב שקרי יתן סדרה טובה יותר העונה, כשדוראנט לצידו יהיה עליו פחות לחץ.

יוסי
יוסי
26 במאי 2017 18:36

נראה שמגיק מבין עניין ופוסל טרייד על אינגרם , נראה מה יחשוב על בול , יכול להיות שחקן טוב אבל רק בגלל כל הקרקס מסביב לא הייתי בוחר בו וגם הוא לא כמה רמות מעל פוקס ג'קסון והאחרים אז דיי הייתי מוותר עליו.
רוביו לפליקנס יכול להיות מצויין ,לא נראה לי שג'רו ישאר העניין הוא שהחתמנו את העוזר מאמן של דנבר פינצ וכמו שזה נראה יהיו שינויים בשיטת משחק שיתנהל דווקא דרך הגבוהים קוזינס בעיקר ודיוויס כמו שדנבר עשתה העונה עם יוקיץ , מה שאומר לא מחפשים רכז אמיתי
שמנהל משחק ,אלא יותר קלעי , וזה בעיקר מה שמחפשים כרגע להביא קלעים בעמדת הגארדים שיקיפו את דיוויס קוזינס כמו בדנבר .
לברון יוכל להסתכל בלבן של העיניים של מייקל אם יקח עוד 2 אליפויות בלי ספק , את קובי הוא עבר בטוח ומקומו בהר ראשמור כבר מובטח

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 18:57

אני לא מאמין בלהכהיס שחקנים ל-HOF בעודם משחקים.
אחרי שלברון יפרוש, נתחיל בהשוואות.

אבל בהשוואה לשחקנים פעילים?
0 תחרות.

השנה ללברון יש בפלייאוף 32.5 נק', 8 רב', 7 אס', 62.5% אפקטיבי.

אז לכמה שחקנים פעילים יש 30 נק', 5 רב', 5 אס', ו-50% אפקטיבי בפלייאוף שלם?
(מינימום 8 משחקים)
לברון ודוראנט.
לברון 4 פעמים, דוראנט פעם אחת (2013).
מספיק שנשנה את הרף ל-51% אפקטיבי, ודוראנט מחוץ לרשימה.

פלייאוף של 30 נק' ו-60% אפקטיבי?
לברון, שאקיל וקארים. זהו.

כאמור, 0 תחרות.

אסף
אסף
26 במאי 2017 20:26

+1 ! בסוף הוא כנראה ייזכר בטופ 10 של במשחק וריאלי מאוד שאפילו בטופ 5. (בעיניי בירד הוא עדיין המספר 3 הכי גדול בעיקר בגלל מה שנתן בניגוד ללברון בלי יתרון פיזי ואתלטי, מניח שעוד טבעת ואפילו זה ישתנה לצערי.)

אלי בולס
אלי בולס
26 במאי 2017 19:02

גולדן סטייט מובילה את הפלייאוף ב: נקודות (118.3, קליבלנד שנייה עם 116.8), אסיסטים (27.8, קליבלנד שישית עם 22.2), חטיפות (9.2, קליבלנד תשיעית עם 7.5), ספיגת נקודות (99.1, קליבלנד שלישית עם 104.6), ריבאונד הגנה (37.7, קליבלנד רביעית עם 33.3).

גולדן סטייט שנייה ב:חסימות (6.8, קליבלנד חמישית עם 5.1), אחוזים מהשדה (50.2%, קליבלנד ראשונה עם 50.7%)

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 19:07

נקודות למשחק זה נתון בעייתי, בגלל הבדלים בקצב המשחק.
אופנסיב רייטינד (נקודות ל-100 פוזשנים) זה נתון שמלמד יותר.

1. קליבלנד: 120.7
2. גולדן סטייט: 115.8

גם אחוזים מהשדה זה נתון בעייתי, בגלל שהוא לא לוקח בחשבון ששלשות "שוות" יותר.
אחוז אפקטיבי מלמד יותר:

1. קליבלנד: 59.8%
2. גולדן סטייט: 57.3%

אלי בולס
אלי בולס
26 במאי 2017 19:11

כל נתון כמעט אפשר לתקוף מאיזה שהוא כיוון ולפרשן.

tripledouble
tripledouble
26 במאי 2017 19:13

מקווה שגולדן סטייט יטאטאו את קליבלנד ככ חזק שהמלכה תתעלף ולא תעלה למשחק המכריע.

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 19:24
Reply to  tripledouble

למיטב זיכרוני, ללברון יש 33 נקודות למשחק במשחקים בהם הפסד היה שולח אותו הביתה
(18 משחקים כאלו, ב-4 מתוכם היה לו טריפל דאבל, 10 ניצחונות, 8 הפסדים).
כך שבדרך כלל הוא לא מתעלף כאשר נהיה קשה, הוא פשוט מעלה את רמתו.

דוד
דוד
26 במאי 2017 19:39

כתבתי תגובה ארוכה ובסוף היא נמחקה. מתסכל

דה שוט
דה שוט
26 במאי 2017 19:44

ייגמר בסוויפ, גג חמישה משחקים, זאת התחזית שלי. לברון בשיאו אבל גם דוראנט. אם חושבים על זה, למרות שלברון הגדול בזמנו ויש הטוענים שגם בהיסטוריה – לא בלתי סביר שהוא לא יראה עוד טבעת. זה תלוי יותר ב-ג"ס מאשר בו.

מתן גילור
26 במאי 2017 19:47
Reply to  דה שוט

גם אני חושב כמוך. יש סיכוי מאד סביר שלברון לא יזכה בעוד אליפות. אולי יזכה בתור וטרן בקבוצה שקיירי השחקן המוביל בה. אבל זו באמת ירייה באפלה.

דה שוט
דה שוט
26 במאי 2017 20:17

הכוכבים היום לא מסתפקים באליפות בודדת כמו למשל נוביצקי או פירס, גם לא בשתיים – תומאס ודומארס – הם רוצים שושלות ואצבעות מלאות. אם ג"ס לוקחים השנה, לא מן הנמנע שנראה ויתורים מצד דוראנט וסטף בשנים הבאות כדי לחזק את השושלת. חלק מהכסף הגדול כוכבי העל עושים מהפרסומות – במובן הזה, הורדה בשכר עשוייה אפילו להשתלם כלכלית. לברון בלחץ גדול – הוא רודף אחרי הרוח (מייקל) והשנה זו ההזדמנות הטובה היותר שלו לצמצם את הפער ואולי אפילו להדביק. אם יפסיד – המפלצת עלולה להפוך לגודזילה.

tripledouble
tripledouble
26 במאי 2017 20:20
Reply to  דה שוט

לברון כבר בונה את הקייס למקרה של הפסד – "הם הקבוצה הכי חזקה ששיחקתי נגדה ועכשיו הוסיפו גם MVP לשעבר, מלחיץ אותי לדבר עליהם" בלה בלה בלה, מכין את הקרקע למקרה שיפסיד כדי שהלגאסי שלו לא תיפגע יותר מדי.

אסף
אסף
26 במאי 2017 20:30
Reply to  דה שוט

דוראנט עוד טעון הוכחה שהוא מסוגל לתת את המספרים שלו בסדרת גמר, כן בסדרה ההיא מול מיאמי היו לו מספרים אבל חלקם נופחו שהעסק היה גמור. קליי צריך למצוא את מקומו בשטף ההתקפי מחדש,
מנגד לאב וארווינג בפלייאוף הכי טוב שלהם עד כה ונותנים גיבוי נפלא ללברון שלא מתייחסים אליו מספיק, לא הייתי הורג בכזו קלות את הסדרה הזו.

דוד
דוד
26 במאי 2017 20:02

להלן דוראנט מול לברון בגמר הnba בו הם נפגשו. משחק 1: דורנאט: 36 נקודות( מעל 50 אחוז), 8 קטיפות ו4 מתנות. לברון: 30 (קצת פחות מ50 אחוז), 9 קטיפות ו4 חלוקות פלוס 4 חטיפות. משחק 2: לברון:32 (פחות מ50%), 8 קטיפות ו5 חלוקות. דוראנט: 32 נקודות (מעל 50%), 3 קטיפות ו1 חלוקה. משחק 3: 29 נקודות (כמעט 50%), 14 קטיפות ו2 חלוקות. דוראנט: 25 נקודות (מעל 50%) ו6 קטיפות. משחק 4: דוראנט: 32 נקודות מעל 50%, 11 קטיפות ו3 מסירות. לברון: 26 נקודות קצת פחות מ50%, 11 קטיפות ו13 חלוקות. זריקות עונשין: מלבד המשחק הראשון בו הם זרקו בכמות שווה והמשחק החמישי בו דורנאט זרק זריקה אחת יותר, בכל 3 האחרים לברון זרק כפול (פעמים) או פי שלוש (1). למען הגילוי הנאות אני לא זוכר את הסדרה, אבל מצפייה חפוזה לברון לא שמר על דוראנט אלא באטייה, ואילו דוראנט כן שמר על המלך. מאז, לברון שומר פחות טוב בגלל הגיל, ודוראנט שומר יותר טוב.. בגלל הגיל. לכן המפתח בסדרה הוא תומפסון. אם הוא טוב, לברון לא יוכל "להתחבא" בהגנה כי הוא צריך לקחת או את דורנאט (יתיש אותו) או את תומפסון (גם יתיש וגם ישאיר את דוראנט עם שומר בינוני).

p
p
26 במאי 2017 20:17
Reply to  דוד

מזכרון רחוק ולא בטוח מוצלח, זכור לי שבתקופה ההיא רוברסון היה השומר של לברון ולברון שמר יותר על דורנט.
בכלל, נדמה לי שדורנט יותר מתקשה מול דומרים נמוכים מאשר גבוהים וכבדים יותר.

חזיר יבלות צעיר
חזיר יבלות צעיר
26 במאי 2017 22:20
Reply to  p

רוברסון? התכוונת ספלושה. מסכים ב100%

גיא הרשע
גיא הרשע
26 במאי 2017 20:27
Reply to  דוד

נתוני ההגנה השנה בפלייאוף של דוראנט ולברון:

דוראנט –
מוריד את אחוזי יריביו ב-7.2% , תשיעי בקבוצה בדיפנסיב רייטינג, 0.7 חטיפות, 1.2 חסימות.

לברון –
מוריד את אחוזי יריביו ב-7.5% , שלישי בקבוצה בדיפנסיב רייטינג, 2.2 חטיפות, 1.4 חסימות.

דוראנט הראה השנה שהוא שומר נהדר.
אבל בפלייאוף, לברון הוא עדיין אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה.
מי שראה אותו עוצר ב-2 התקפות רצופות, פעם אחת את תומאס, ובפעם השנייה את הורפורד, מבין שעדיין "יש לו את זה".
הוא אולי לא האתלט שהוא היה בעברו, אבל הוא עדיין יודע לתקוף את נתיבי המסירה טוב לא פחות מכל שחקן אחר בליגה, ולהוות איום לגג בעזרה בהגנה, איום מהסוג שנכנס ליריבים לראש.

דוד
דוד
26 במאי 2017 22:09

לא יודע מה אתה ראית. אני ראיתי שלברון עוזר בהגנה מול קבוצות חלשות משמעותית מקליבלנד, אבל מול ג"ס זה לא יכול לעבוד. הגנת אחד על אחד שלו ירדה פלאים. אפילו הורפורד הבינוני לקח אותו לפחות פעמיים אחד על אחד עד הטבעת. יש לשים לב שדוראנט קלה בקלות מעל 50 אחוז בסדרה דאז, וזה כמעט ללא זריקות עונשין. מאז הוא השתפר מאוד בחדירה לסל.

דוד
דוד
26 במאי 2017 20:12

שחקן נוסף מאוד חשוב (אהוב על מנחם) הוא מגי. וכל כך למה? קליבלנד תנסה לנצל את האתלטיות שלה ולשמור צמוד את 3 הכוכבים של ג"ס ותיתן מטר לגרין. ואז המוסר הטוב ביותר של ג"ס יהיה פנוי, והאתלט הטוב ביותר של ג"ס יהיה יחסית פנוי לעשות את התנועה לאלייהופ בצבע.

איתי
איתי
26 במאי 2017 21:02

היום יותר משנים עברו אני יכול להעריך את לברון ג'יימס כאחד מהשחקנים הגדולים שצפיתי בהם. אין לו את האופי שאני אוהב וסגנון המשחק שלו לא חביב עלי ולכן אינני אוהד שלו ואפילו רחוק מזה. זה לא משנה את העובדה שהוא שחקן ענק. אני פשוט מעדיף שחקנים שמשאירים הכל על המגרש בכל משחק, ומנסים לעשות את המקסימום במיוחד בפלייאוף. אחרי 14 עונות אף אחד כבר לא ישכנע אותי שהמשחק של לברון טהור במובן הזה, הוא תמיד שוקל שיקולי אסטרטגיה ופוליטיקה לפני אהבתו למשחק. בלא מעט משחקים בהם קלע 25 נק' הייתי משוכנע ועדיין משוכנע שיכל לקלוע 50 אבל בחר שלא. וזו דוגמה אחת, יש עוד רבות כמוה. ויתור מראש, או תוך כדי משחק, משיקולי אסטרטגיה או מסיבות אחרות על מאמץ ומיקסום יכולות זה משהו בלתי נתפס בעיני ולכן הוא לעולם לא יהיה השחקן הטוב בהיסטוריה לטעמי.

דדי
דדי
26 במאי 2017 21:20

די מדהים על כמה אנשים באתר הפלופר הצליח לעבוד על ידי זה שבחר לעצמו בפינצטה את הקבוצות היחידות שבהן הצליח לקחת אליפות (סגל וקונפרנס…), וגם אחרי שעשה את זה – מה שאף ענק נבא בעבר לא עשה בשיאו – הצליח לזכות רק ב 50% מהמקרים…

כמעט אובררייטד כמו אוסקר.

דקסטר
דקסטר
26 במאי 2017 23:42
Reply to  דדי

מסכים שהוא עשה מעל ומעבר במניפולציות שלו אבל שמע.. הבן אדם מפלצת. לא היה דבר כזה בחיים.

גיא ד
גיא ד
27 במאי 2017 7:40
Reply to  דדי

הוביל את כל השחקנים ב 5 הקטגוריות: קליעה, ריבאונד, אסיסטים, חטיפות וחסימות בממוצע של כל המשחקים בסדרת הגמר מול הקבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה של המשחק. אוברייטד

גיא הרשע
גיא הרשע
27 במאי 2017 8:27
Reply to  דדי

מת על התגובות של אוהדי הלייקרס!

mem yud kuf yud
mem yud kuf yud
26 במאי 2017 21:21

מגוחך להשתמש בכלל בסטטיסטיקות של הפלייאוף האומלל הזה. שתי הקבוצות שיחקו נגד קבוצות גרועות ופצועות בכל סיבוב וסיבוב, זה כמו לציין סטטיסטיקות של פדרר בסיבובים הראשונים של וימבלדון.

דקסטר
דקסטר
26 במאי 2017 23:41

בתכלס שלא יבלבלו לי את המוח.
זה גמר סופר חשוב ללברון. כאילו כל הלחץ על גולדן סטייס אבל הם קול…

אם לברון מנצח הוא בדיבור חזק (לא אצלי עדיין) על ה GOAT
אם לא זה כנראה סותם כמעט סופית את הדיון גם בגלל כמות ההפסדים בגמר וגם בגלל שהוא עדין נשאר עם 3 אליפויות והסיכוי להשיג את מייקל הולך וקטן

עומר
עומר
27 במאי 2017 0:52

https://www.yahoo.com/news/turkey-seeks-arrest-nba-star-kanter-report-134012079.html?soc_src=social-sh&soc_trk=tw

בקרוב אצלנו גם, דעות לא פופלאריות = תמיכה בטרור, נשמע מוכר

john
john
27 במאי 2017 12:11

מבאס להגיב מאוחר אבל רק אתמול חזרתי ארצה וזה אחלה מעורב.

1. יצאתי מהמירוץ להשוואות בין דוריות. רק בין אלה ששיחקו באותו הזמן. אני יכול להביא 20 טיעונים למה מייקל גדול מלברון ולמה הנסיבות שלו יותר מרשימות. אני יכול לעשות את אותו הדבר אילו נדרשתי להגן בבית משפט על הקייס של לברון (תמורת תשלום נאה, כן?). אני בוחר להישאר בהווה כי בניגוד לגמרים של מייקל אין לי שמץ איך הגמר הזה יסתיים. הוא שיוויוני לחלוטין גם אם נראה כמה תבוסות וכמה התעלויות.

2. דריימונד אוהב להוסיף על עצמו לחץ כדי לדחוף את עצמו קדימה. קליי וקארי הפוכים. הם טובים בלבוא בשקט ולקרוע אותך. לסטף יש שטיקים בתוך המגרש אבל לא תמצאו ראיונות בהם הוא טוען שיקרע את היריבה לחתיכות. אני חושב שברגע שהיתרון של רביעיית הווריוורס מצתמצם עם שלישיית הקאבס היתרון של קליבלנד לא קטן.

4. הלייקרס לוקחים את לונזו אלא אם כן משהו אקוטי מבחינת כדורסל יתגלה להם. אולי הם גם שלחו לו מסרים כדי להרגיע את האגו המשפחתי שכבר יצא מכל החורים. הדבר היחיד שיפתיע זה טרייד לפול ג'ורג' תמורת הבחירה פלוס שאינדיאנה יקחו חוזים גרועים של הלייקרס. פול ג'ורג' רוצה להיות לייקר אבל לארי יכול להפחיד את הלייקרס שיבינו שרק טרייד יביא לנם אותו. נכון שהוא שחקן חופשי ב2018. אבל מה קורה אם הוא לוקח את הסלטיקס לעונה של 55 ניצחונות ו7 משחקים עם הקאבס? הוא עדיין ירצה להפוך ללייקר? קיצר לעניות דעתי הלייקרס נעולים על לונזו אך לא בטוח ישאירו את הבחירה אצלם.

5. אני חושב שמינסוטה תרוויח מכך שהפרי אייג'נסי אחרי הדראפט. אם יפול להם פרוספקט טוב בפוינט ילכו עליו. אחרת יבחרו באייזיק ורוביו כנראה ישאר. אולי כריס דאן נותן קפיצה שנה הבאה ואז טרייד יגיע באמצע השנה. יוסטון? התאמה מוזרה לרוביו… אולי שם כמו בברלי הופך גם לקלעי.

6. שיחזור לשחק בקרוב. אם קיבל אור ירוק ורוצה לשחק שלא יוותר. סיכון יש גם לשחקנים בריאים.

7. במוק האחרון שלי לפני כמעט שבועיים (כשכתבתי) נתתי את מיטשל לפיסוטנס למרות שברוב המוקים היה בין בחירות 16-27. הניתוח שלי היה פשוט. נראה שהזעזוע שלהם ממה שרג'י ג'קסון הפך כל כך גדולה שהם ירצו שם מישהו אחר לא משנה מה. ובאזור של הבחירה שלהם יש הרבה גבוהים וכמה ווינגים (יש להם מספיק משניהם). אולי טרייד של ג'קסון ורוביו יקרה ואז עוד סטרץ' יגיע כדי לפנות לדרמונד את הרחבה. אם אני דיטרויט אני מפתה את סקרמנטו לקחת כמה נכסים תמורת בחירה מספר 5. קשה לי לחשוב על טרייד כזה אבל בשביל זה הם מקבלים משכורת…

ג"ס מדהימה
ג"ס מדהימה
27 במאי 2017 12:33

ג"ס לוקחת את קליבלנד 4-1 קללל
ולברון בחיים לא יהיה יותר טוב מ- MJ
ועוד דבר גולדן סטייט יותר טובה מקליבלנד בכללי לא קשור למי תיקח אליפות

גיא הרשע
גיא הרשע
27 במאי 2017 12:39

???
סדרה של 7 משחקים לא מספיקה בשביל לקבוע מי מה-2 טובה יותר?

john
john
27 במאי 2017 15:04

צריך להגדיר 'טובה יותר'… אם הזוכה באליפות היא הטובה ביותר אז זה קל. מה תחשוב אם קליבלנד ינצחו 4 משחקים בהפרש ממוצע של 2 נקודות ויפסידו 3 משחקים בהפרש ממוצע של 40 הפרש?

אם זה רק מבחן התוצאה אז יוון של יורו 2004 הייתה הקבוצה הטובה באירופה.

גיא הרשע
גיא הרשע
27 במאי 2017 15:26
Reply to  john

יש הבדל גדול בין סדרה של 7 משחקים לבין משחק נןק אאוט.
וזה אנדרסטייטמנט.

יצביקה
יצביקה
27 במאי 2017 23:39

חסר להם שלא תהיה סדרה אדירה. והאמת אין סיבה שלא תהיה. אמנם ג"ס התחזקו משמעותית משנה שעברה אבל גם קליבלנד. זה יהיה קרב הסטורי. ומי שמהמר פה וקובע קביעות – כל הכבוד לו. אני לא מבין איך ועל בסיס מה. אלו שתיהן קבוצות הסטוריות שנמצאות בכושר שיא ואין להבנתי שום יתרון ברור ומוחץ לאף אחת למרות הבדלי המאזנים בעונה הסדירה ולמרות העובדה שהקאבס רק בשבוע שעבר הצליחו להפסיד לסלטיקס בבית. צפיה מהנה. זה יהיה גמר מטורף.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
28 במאי 2017 18:23

1. ההבנה הבסיסית של ברפואה אומרת שלכריס בוש אסור לחזור לשחק באופן תחרותי, בלי קשר לתעודת הכשרות שהוא השיג. זה ייגמר באסון

2. דריימונד גרין עושה יופי של בילד-אפ לסדרה

3. לגבי רוביו – אני לא יודע איפה הוא ישחק. אני רק יודע לגבי מימוש הפוטנציאל שלו? זה לא יקרה !

4. לגבי לונזו ופילי –
אני מעריץ את פילי בתור ילד. אבל איכשהו בשנים האחרונות יש איזו קארמה שחורה על הקבוצה הזאת ("הקללה של הינקי"?) –
מי שהולך לפילי מוצא את עצמו בשיקום לכל החיים.

Asaf
Asaf
28 במאי 2017 23:06

עד עכשיו כולם דיברו על לברון, דוראנט וקרי, וכמעט לא דיברו על קיירי.

קיירי לעומת לברון הוא ווינר אמיתי וכשיש רגע שצריך להתעלות בו, הוא מופיע, ולוקח על עצמו את כל כובד המושכות, בלי תירוצים ובלי יום חלש. במנטליות הזו הוא מזכיר שחקנים מאוד גדולים שלא מפחדים מהרגע ושולטים במשחק ברגע שהידיים הכי רועדות.
כל הדיבורים על לברון היו שונים לגמרי אם קיירי לא היה שם לנצח את המשחק מול ג"ס בשנה שעברה.

לברון מאוד נהנה מקיירי שבמשחק מול בוסטון, לבדו ברבע השלישי ניצח לקאבס את המשחק.

בכל מקרה אני מאוד מקווה שג"ס תנצח, ושתהיה סדרה מותחת כי אין יותר כיף ומרגש לראות משחק עם התעלות של שחקנים כאלו בשניות האחרנות.